sunnuntaina, toukokuuta 27, 2007

Mainoksen uhri

Blogini mainosti minulle, että jaa nyt kätevästi ja nopeasti (+ muita mainosadverbiaaleja) Google Docs & Spreadsheets dokumenttisi myös blogiisi. Koska olen niin vaikeasti ylipuhuttava, päätin heti kokeilla. Jaan matkamuistoni Ranskasta kaikkein luettavaksi.

Erityisesti matkalta jäi mieleen paikallinen mieshenkilö, joka opasti minua ystävällisesti metron käyttämisen saloihin. Eihän meillä täällä pikkukaupungissa sellaisiin vempeleisiin pääse tutustumaan. Tämä mukava mieshenkilö kysyi minulta paikallisella murteella, jotakin. (Kysymysmerkin päättelin hänen ilmeestään). Vastasin hänelle englanniksi, etten valitettavasti osaa ranskaa, mutta englantia voisimme puhua. Ystävällinen mies kertoi sen jälkeen, ettei hän valitettavasti osaa englantia, mutta hänen vaimonsa osaa hyvin englantia, sillä vaimo on töissä yliopistossa. Vaimosta, joka ei siis ollut paikalla, sain kuulla pitkän kuvauksen. Tämän jälkeen mies neuvoi, mihin metroon minun kannatta nousta ja missä vaihtaa päästäkseni tiettyyn paikkaan. Hyvästelimme metroni saapuessa ja hän toivotti mukavaa vierailua Pariisissa.

Mies ei puhunut englantia ja minä ymmärrän kaksi sanaa ranskaa. Miten tämä keskustelu oli mahdollinen? Minulle se on arvoitus.

1 kommentti:

Sanna kirjoitti...

Ei se ihan niin kätevää ja nopeaa ollut. Yhtä hyvin voin kirjoittaa teksit suoraan blogiini. Täytyypä taas joskus testata, toimiiko blogin sähköpostin vastaanotto...

Testi oli ilmainen, joten ei silti harmita.